lördag 2 augusti 2014

Sommaren 2014








 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vilken sommar!
Min hortensia Annabelle (stavas det så?) har blommat med två maffiga blommor i år, första året hos oss, lycka! Det är nämligen en av mina drömbuskar... Det fina är att den börjar i juli och håller på ända in i september om det vill sig väl, perfekt!
 
 
 
 
Tänkte jag skulle uppdatera er lite om vad som hänt här....
 
 
2006 köpte vi ett litet torp från 1900- talet i vackra Östergötland. Ni vet en röd liten stuga med vita knutar. 2011 började vi hyra ut det permanent. Tre år senare bestämde vi oss för att ta det i bruk igen. Att det var kraftigt eftersatt av våra hyresgäster är en annan historia. Nu gör vi allt för att återställa vårt paradis till så som det var innan...
 
 
Vi har alltså spenderat två veckor där nere och kom hem för några dagar sedan. Och det var två veckor med slit, tårar och förbannande över hur människor är, kan ställa till med, framförallt förstöra något som inte ens är ett eget utan ens en tanke på vad man håller på med... Jag finner inga ord för dessa människor. Jag vill bara varna alla som är på väg att hyra ut sitt sommarhus, var försiktiga...
Jag ville bara skrika ut deras namn och hänga ut dem i sociala medier, så arg var jag ett tag... Pack! Ursäkta med det är precis den rätta beskrivningen, ett riktigt pack!
 
 
Sen lägger man skulden på sig själv också, varför kollade vi inte upp noggrannare osv osv. Visst det är materiella saker och yta, man kan måla om mm. Men det är framförallt känslan av att de förstört, besudlat och inkräktat på vårt paradis, minnen och dofter, det kan inte bli som innan...
 
 
Men vi hade också en hel del fina stunder tillsammans. Det är så vackert därnere... Cykelturer på grusiga vägar med böljande fält och vacker skog vart man än tittar, då kände vi livet i oss... Och bad i insjöar med den renaste kopparfärgade vattnet man kan tänka sig, något att älska...
 
 
Men det är mycket skönt att vara hemma (jag älskar mitt hem) och nu har vi äntrat augusti månad... Jag brukar alltid få en speciell känsla i augusti, det är något med dofterna och luften... Att vi går in i en ny tid, sommarn är över, nästan den känslan (vilket den verkligen inte är). Men inte nu, det kan kanske ha något med värmeböljan som fortfarande håller sig kvar och inte mig emot :)
 
 
 
 
 
 
 
KRAM på er!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar