torsdag 12 februari 2015

Hur gör ni med ert silver eller mässing?








 
 
 
 
 
 
 
Är väldigt glad i min lilla samling silverstakar från ST som jag samlat på mig de senaste åren. Men nackdelen är att jag tycker de är som finast när de är sådär riktigt glänsande och nyputsade. Men jag har för mig att ju mer man putsar desto mer sliter man på ytan och det vill man ju inte heller, jag vill att mina ska hålla länge, länge...
 
 
Jag har putshandskar som tydligen ska vara skonsamma, och ett medel som jag kör lite mer sällan men som helt klart är effektivare än handskarna. Medlet jag använder heter MP52 (silverputs) och ska vara bättre än Häxan som är väldigt starkt, de ska man tydligen undvika helt. Framförallt då man har försilvrade ljusstakar.
 
 
Hur gör ni med ert silver och mässing?
 
 
 
 
KRAM
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar