fredag 10 januari 2014

Där vi hänger mest


















Här hänger vi mest. Vårt lilla krypin :) Ofta ser det ut som det varit ett litet krig i soffan, kuddar och filtar huller om buller plus barnböcker och snuttisar då vi ofta läser här också... Försökte snygga till det lite för er här nu... :) 
 
Dock funderar jag på en ny soffa. Jag hade ju en lantlig period i mitt inredningliv för ungefär tre, fyra år sedan. Allt skulle vara gulligt och gammalt, hemska tanke... hur tänkte jag?? Just då köpte vi också soffan, en Ektorp såklart, vad annars?! Nu känns den lite för gullig. Men jag tänker inte lägga ner några dyra pengar på en soffa, det misstaget har vi redan gjort. Den fick vi aldrig såld utan fick skänka bort, tala om bortkastade pengar. Köpt på Asko Möbler (som inte finns längre), den var superfin då. Nä, jag funderar på en Karlstad från Ikea, har inte gillat benen på den innan. Men ser nu att den finns andra ben att välja till.
 
Verkligen ett I-lands problem...
 
 
 
 
 
Hoppas ni njuter av att det är fredag vänner!
 
 
 
PS, ser ni att tavlan kommit upp?! :)
 
 
 
 
 
KRAM





Liten korrigering: Inget fel på gulligt och gammalt, det har vi på landet, men då är det också ett torp från början av 1900-talet. Vi bor i ett kedjehus från 1979 med lite funkiskänsla, så jag tycker inte riktigt "gulligt" passar in här. Dessutom rimmar inte det evetuella soffköpet med min syn på konsumtion, men jag har mina svagheter... Känns inte helt ok det där med att köpa ny soffa bara för att man inte tycker stilen passar längre, så vi får se hur vi gör... Jag får väl kompensera om inte annat.
 
Anna
 
 


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar