tisdag 11 februari 2014

Books and more books










 
 
 
 
 
 
 
 
Har ni hört talas om coffee tables books som det så tjusigt heter? Ooojaaa...
Börjar bli ett välanvänt uttryck... :)
 
"A coffee table book is a hardcover book that is intended to sit on a coffee table or similar surface in an area where guests sit and are entertained, thus inspiring conversation or alleviating boredom. They tend to be oversized and of heavy construction, since there is no pressing need for portability. Subject matter is generally confined to non-fiction, and is usually visually oriented (such as a photo-book). Pages consist mainly of photographs and illustrations, accompanied by captions and small blocks of text, as opposed to long prose."
Källa: Wikipedia
 
 
Jag har alltid haft böcker men mest i genren inredning och konst faktiskt, den samlingen har ökat år efter år... Annars läser jag gärna deckare, kanske låter väldigt trivialt och okultiverat men jag gillart!
 
Jag tänker att böcker har en viktigt roll och ett ovärderligt värde i denna digitala värld vi lever i...
Så jag investerar i det.
 
Jag minns att mamma hade en gammal Vougebok från åttiotalet när jag var liten som jag faccinerat bläddrade i för jämnan. Jag gick ofta i bokhyllorna där hemma. Stora Läkarboken var också spännande och alla upplsagverk som hon hade hela samlingar av... Nu finns ju Internet, där finns ju allt. Men jag kan sakna den där känslan av att slå i en bok, bläddrandet, tyngden, doften...
 
 
 Nästa investering är denna...
 
 
och denna nedan skulle jag inte tacka nej till...
 
 
 
 
 
 
 

 
 
Det finns ju hur många som helst att välja bland...
 
Men det är roligt att hitta några som inte alla andra har... 
 
 
 
Ha en fin kväll!
 
 
 
KRAM
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar