onsdag 26 februari 2014

Stilleben























Jag tycker detta med stilleben är svårt och jag är inte ett dugg bra på det. Jag får flytta runt hundra gånger innan det blir rätt, om det blir rätt.
 
Det känns väldigt tråkigt då jag älskar vackra fina stilleben, det är verkligen en vikitgt del av inredningen. Jag har förstått att man ska tänka i antalen 3, 5 och 7 osv när man bygger stilleben, även på former och olika höjder.
 
Här ovan har jag snabbt tagit en bild av några detaljer på ett skåp här hemma. Det står flera saker på skåpet men bara några få saker fick vara med på bilden.
 
Det som är så roligt med stillben är ju att det ger en känsla av förnyelse, fast man inte nödvändigtvis har inhandlat något nytt. Det händer något när man flyttar runt och byter plats på saker, väldigt enkel och ekonomiskt väg till förändring.
 
 
Vasen köpte jag på Myrorna, blev blixtförälskad direkt. Några guldtior och den var min ;)
 


Hoppas ni får en fin kväll!
 
 
 
KRAM
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar