måndag 7 april 2014

Hemma hos mig denna måndag









 



 
Inomhus tänder jag ljus och dricker finkaffe (Nespresso). Då och då står jag vid fönstret och glor ut över vår lilla plätt i hopp om att det ska sluta regna och istället spricka upp, att det helt plötligt börjar växa som attan och blir grönt och fint överallt... Men jag vet att det inte blir så men ändå måste jag gå dit en stund och stå så... Drömma, planera och fundera får jag nöja mig med i nuläget. Jag var på plantskolan igår och fick med mig en del hem faktiskt. Som dessutom redan är i jord ;) Det var så skönt igår och jag visste att det skulle regna hela veckan och det är ju perfekt när det är nyplanterat. Gäller att tajma ;) 
 
Men jag hade min lista med mig som jag faktiskt följde strikt utan utsvävningar. Mycket har de inte fått in än men jag ska dit i slutet av veckan igen och kika. En ny rabatt (i skuggläge) och två "hål" i stenläggningen är nytt i trädgården i år (förutom själva stenläggningen då). I det ena hålet ska det få växa en pipranka, tanken är att den vackert ska slingra sig upp mot fasaden och mjuka upp ett tråkigt hörn där de två husväggarna möts. I det andra hålet som är under tak ska en vinranka få ta plats. Det positiva med att det regnar är just att det verkar som det behövs. Knopparna blir större och det händer liksom något i det gröna, även om det knappt är märkbart så sker något... och det mina vänner, gillas!!
 
 
 
 
Ha en fin start på veckan!
 
 
 
KRAM
































2 kommentarer:

  1. Låter som en bra måndag, och som vanligt jättehärliga bilder..

    Kram
    Helen
    www.vitaestilo.se

    SvaraRadera