tisdag 8 april 2014

Utomhus just nu








 
Ja ni, det är allt annat än vackert ute nu just nu, kallt och regnigt. Men jag trotsade det och gick ut en sväng med kameran i högsta hugg! För visst händer det saker där ute... Här följer ett litet trädgårdssvep med bilder från vår lilla plätt, helt nytagna. Jag har fokuserat på detaljbilder då helbilder inte skulle göra någon lycklig :P Syrenhäcken i knopp, fotat mot upp mot skyn. Det ser ut som lite blå himmel där men så var det alltså inte :(




 
 
Här ser ni en helt nyanlagd häck med Japansk Järnek (Buxboms ersättare), som delar av uteplatsen och den rabatt som är i soligt läge, här gassar solen hela dagen och där trivs mina pioner :) Ni ser också lite av stenläggningen :) Obs, det behöver soppas ser jag! När häcken växt till sig ska den formklippas som en låg kompakt mur är tanken men jag vill kunna se rabatten! Innan hade vi ett litet staket/plank men det blev inte bra, så det ska vi använda på framsidan istället!




 
 
Här är en liten del av skuggrabatten, två bollar har jag haft sedan tidigare, de är nu flyttade och fått sällskap av en större boll, tanken är att de ska bli tripp, trapp, trull- storlek på dem. Även här formklippt Järnek. Jobbar med uppreppning i vår lilla trädgård för att skapa sammanhang och lugn (något jag nyligen tagit åt mig från att ha läst mina nya trädgårdsböcker). Mellan alla dessa bollar och plantor ska det växa Hasselört. Jag tänker mig som en grön glänsande matta... :)






I det lilla landet med örter och jordgubbar växer gräslöken så det knakar :) Går att ta av den redan nu till frukostmackan! :)








Vit vinbärsbuske på stam (litet träd) börjar få nya skott :)






Och så pionerna såklart :)



 
 
 
Och så Hostan "Halcyon", helt underbar! Har två men ska nog slå till på två till :) Ska nog kunna gå att klämma in någonstans... :)
 
 
 
 
Ha en fin dag!
 
 
 
 
KRAM
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar