söndag 4 maj 2014

Björkarna och helgen











 
 
 
 
Topparna av björkarna utanför oss, älskar dem (bilden är tagen för en vecka sedan).
De bildar en liten dunge mitt i en liten slänt där barnen åker pulka på vintern om det finns snö. Min lilla tjej älskar att leka där... Förstår henne, trädstammarna bildar som ett litet rum och det brukar barn älska. Ibland har hon picknick på toppen av slänten och sitter där och leker på filt med vännen eller själv. Älskade barn.
 
 
Eftersom vädret inte varit särskilt utomhusfixvänligt har vi fixat inne istället! Jag har startat projektet, målatalladörrkarmarpåovanvåningen (färdigt) i helgen och alla dörrar ska målas också (pågår) och få nya handtag :) Dessutom målade mannen hallen däruppe (den är liten). Det har varit spacklat i sisådär 3 månader men vi har inte fått tummen ur om man säger så... Och när jag då satte igång med dörrfodren då tyckte vi det var dags att slänga på lite färg på väggarna. Ja vad säger man, vi gillar att göra fint! ;)
 
 
 En sak som jag är väldigt glad för är att jag fått massor med hasselörtsticklingar av vår granne :) Vet ni vad handelsträdgården tar för en ynka liten planta med tre blad? 69 pix! Inte klokt. Ska man ha en sådär en 10-15 stycken blir man ju ruinerad... Så  jag är så glad och tacksam för den gåvan :) Tack snälla granne!
 
 
 
 Nu måste jag nog avrunda här, det börjar bli sent...
 
 
 
KRAM
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar