torsdag 1 maj 2014

Det växer

 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
Pioner. Jag hade tre, en dog tror jag, den ville inte komma upp i år så den grävde jag upp, mitt tålamod är inte det bästa... :( Nu har jag två som är inne på sin tredje sommar och en nyplanterad, alla tre är Shirley Temple (vita). Jag ska ha en fjärde, en ljusrosa (Sara Bernhardt).







Hasselörten är min nya favorit helt klart. Inte så fin just nu men den tar sig och den blir finare för varje dag med nya blanka gröna blad som försiktigt vecklar ut sig :)
 





Älskar klätterhortensia!! Synd bara att den tar så lång tid på sig att komma igång, lång etableringstid...




 
 
Jodå Lavendel har vi också... :)






Och en ros. Skulle gärna ha fler men jag har inte plats... Behöver rätt mycket klätterväxter för att pigga upp tråkiga hörn i vår trädgård. Men de flesta är i skugga och då har jag istället valt att satsa på lite skuggtåliga Klematis och Klätterhortensia.
 
 
 
 
Ha fin 1:a Maj!
 
 
 
KRAM
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar