måndag 29 december 2014

Nu åkte granen ut!













 
Ja det finns verkligen delade meningar i bloggvärlden om detta huruvida man ska behålla julen i huset efter annandagen eller inte. Jag kan säga att vår gran åkte ut idag, av flera skäl. Jag ser inte tjusningen i att ha den kvar, den har på något sätt förlorat sin magi. Därför tar vi också in den tidigare än vad vi gjorde förut och när jag var liten, då var det dagen innan julafton som gällde och därmed basta! Nu barrar den också (mycket), ändå har vi vattnat den morgon och kväll för den har fullkomligt slukat vatten. Det enda jag kan sakna är doften.
 
Julbeslysningen får vara kvar till nyårsdagen. Idag hade de fått in nya blommor uppe på ICA så jag köpte på mig lite fina tulpaner och rosor. Precis som med julmaten efter juldagarna så är man sugen på något annat, fräschare, precis så är det med juldekorationen.
 
Gläds med er som njuter av era granar ett tag till! Men för mig är det en befrielse att få börja städa ut julen här i dagarna :)
 
 
Lite förberedelser inför nyår pågår just nu, men tyvärr har vi haft sjukstuga här hemma, inte vi men den lilla så vi vet inte hur det blir med nyår. Vi firar med grannar (som vi gjort det senaste åren), mycket trevligt och praktiskt!
 
Den stora frågan är, vad ska jag ha på mig, min mage ryms inte i vad som helst, är i vecka 29 nu... Hoppas på att ett paket hinner landa senast imorgon, kanske det är något i det jag kan ha...
Annars blir det samma som på julafton, en tokgammal klänning som jag piffade upp med lite accessoarer. Funkar ju men är lite trist.
 
 
 
 
KRAM på er!
 
 
 
 





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar