torsdag 5 februari 2015

Att välja bort fönsterbrädor










 
 
 
 
 
 
Ser ni sladden som hänger i den översta bilden? Haha... Det är sladden till luftvärmepumpen. Den ska sättas i sån där sladdlist så den inte syns så mycket. Finns det något fulare än sladdar, ett nödvändigt ont tyvärr, även om det är mycket som är trådlöst nu.
 
Jag har valt att ta bort fönsterbrädorna i våra fönster i vardagsrummet av de enkla skälet att jag inte gillade dem, trots att de var i marmor, beige marmor. Har en annan tanke istället för fönsterbrädor. Känns nästan lite förbjudet att ta bort dem. Men det blev mycket luftigare och växter kan lika gärna stå inne i rummet, de måste ju verkligen inte stå i just fönstret, självklart beror det ju på växt, men ni hajar ;) Passade på att måla fönsterfoderna också och tog bort Enje (Ikea) rullgardinerna som satt där. Någon solskydd måste vi nog ha men jag vet inte vad än, tills jag vet får vi klara oss utan.
 
Det blev så luftigt men samtidigt liiite kalt, även om jag gillar det, lugnt för ögat. Samtidigt kan jag ibland tycka att man förminskar fönsterna med en massa textil och på fönsterbrädorna. Jag vill se ut, plus att jag vill få in så mycket ljus som möjligt. Nu har vi inte direkt de vackraste fönsterna, utan väldigt enkla men de är heller inte fula på något sätt.
 
Spännande, för jag vet inte riktigt var detta tar vägen. Vi får se!
 
Vi ska även utöka vår Bestå tv-bänk så det blir fyra skåp istället för tre som det är nu, alltid bra med mer förvaring.





 
 
KRAM































1 kommentar:

  1. Jag tänkte inte alls på sladden innan jag läste. :)
    Sladdar är inget roligt, men vad ska man göra? Man får dölja så gott det går. Sen tycker jag att vissa sladdar kan bli en rolig detalj.

    Angående gardiner så gillar jag vita tunna från tak till golv, som man kan se igenom litegrann och man ju dra dom åt sidan eller ha dom för fönstren. Men det skyddar kanske inte jättemycket för stark sol.

    Ha det gott!
    Kram Eva

    SvaraRadera