måndag 11 maj 2015

Grönt bildregn









 
 
Älskad marktäckare, bästa bästa... Vinca. Vit är såklart finast enligt mig men finns i blått också. Blommar med dessa små fina blommor denna tid och har mörka, blanka fina små blad.
 
 



 
 
 
Jag har två klätterhortensior. En i skugga och en i sol. Den första köpte jag för tre-fyra år sedan och då var plantan pytteliten. Den tar tid på sig kan jag säga och står dessutom i skugga vilket bidrar till långsamheten är min känsla. Förra året köpte jag en till, dock som var uppdriven och redan hade några år på nacken, kostade desto mer... Den står i sol och det är den ni ser på bilderna. Ska till att blomma redan och det ser jag fram emot :)





 
 
 
Pionerna är gå G och är vackrare nu än efter blomning. Jag och myrorna like :)






 
 
Också en trögis i början, men nu kommer den riktigt fint. Förra året fick jag dessutom massor av grannen. Tacksam för det då denna är rätt dyr i inköp och jag behövde massor...
 
 
 
 



 
 
Mitt fina gräs som jag inte minns namnet på, ny förälskelse, just g r ä s i alla dess former... Synd att man inte har större trädgård bara.







 
Gillar mina bollar skarpt, Japansk Järnek (istället för buxbom). Ger karaktär i trädgården.









Vit vinbär på stam, perfekt om man inte har så mycket plats. Vi har ett, ger ganska mycket bär faktiskt!
 
 
 
 
Tror jag blivit en "slowblogger", hehe...
 
 
 
 
 
 
Hoppas ni har det bra i fina Maj!
 
 
 
 
KRAM
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar